Google
 

segunda-feira, novembro 10, 2008

Google AdWords Alert - mais uma fraude via email

Os clientes que anunciam no Google Adwords (sistema de anúncios do Google) estão sendo alvos de uma nova fraude. O email abaixo está sendo enviado por pessoas mal intencionadas usando indevidamente o nome do Google.


Se você recebeu uma mensagem como essa não clique em absolutamente nada. Esta Não É uma mensagem do Google solicitando que você atualize seu número de cartão de crédito associado à sua conta de anunciante no programa ADWORDS.


Nitidamente trata-se de uma fraude, um e-mail que provavelmente deverá ou instalar um programa malicioso em sua máquina ou simplesmente direcioná-lo para uma página que poderá capturar seu número de cartão de crédito, já que a mensagem é direcionada a um certo ‘recadastramento’ de seus dados no Google Adwords.


Os hackers que enviam Spam, Scam ou emails de phishing estão sempre procurando uma forma de descobrir grupos de usuários que possam ser enganados com suas armadilhas virtuais. Desta vez direcionaram seu ataque aos usuários que anunciam no Google Adwords.


Pior que eu como sou afiliado ao Google Adsense até tomei um susto numa lida rápida no e-mail fraudulento abaixo. A simples idéia de ter minha conta no Adsense cancelada ou suspensa me deu um calafrio, mas logo percebi a grosseria da fraude: Observe na mensagem se você a recebeu que os links apontam para um domínio “.ru”. Veja que apesar dos endereços (passa o mouse sobre os links sem clicar) apontarem no início para o http://adwords.google.com/ o restante do endereço termina com uma série de caracteres e ao final “.com68.ru”.


Abaixo uma cópia do e-mail virulento que não deve ser clicado, apenas delete-o.


(Warning:If you receive a message like the following, don’t click ANYTHING: It’s a fraud. Check the links inside the message. It’s from ‘.ru’ domain.)



------------------------------------------------------------


Abstract: Google AdWords Alert


Body of message:



Hello,



Our attempt to charge your credit card on Mon, 10 Nov 2008 18:34:48 +0200


for your outstanding Google AdWords account balance was declined.


Your account is still open. However, your ads have been suspended. Once


we are able to charge your card and receive payment for your account


balance, we will re-activate your ads.



Please update your billing information, even if you plan to use the


same credit card. This will trigger our billing system to try charging


your card again. You do not need to contact us to reactivate your


account.



To update your primary payment information, please follow these steps:



1. Log in to your AdWords account at: https://adwords.google.com/


2. Click the 'My Account' tab.


3. Click 'Billing Preferences' link.


4. Click Edit next to the appropriate 'Payment Details' section.


5. Enter your new or updated payment information.


6. Click 'Save Changes' when you have finished.



In the future, you may wish to use a backup credit card in order to


help ensure continuous delivery of your ads. You can add a backup


credit card by visiting your Billing Preferences page.


------------------------------------------------------------------


This message was sent from a notification-only email address that does


not accept incoming email. Please do not reply to this message. If you


have any questions, please visit the Google AdWords Help Centre at


https://adwords.google.com/support/?hl=en_GB to find answers to


frequently asked questions and a 'contact us' link near the bottom of


the page.


----------------------------------------------------------------



Thank you for advertising with Google AdWords.


We look forward to providing you with the most effective advertising available.



Sincerely,



The Google AdWords Team”